Přeskočit na hlavní obsah

Poradna: Jak zvládnout těhotenské výkyvy nálad.

Po té co jsem vám vylíčil své strasti v konfrontaci s nestabilním hormonálním systémem mé ženy, se vám nyní pokusím nastínit jak se dá společně předejít tomu, aby měly tyto výkyvy nálad vliv na váš vztah.

V první řadě je třeba si uvědomit, že žena je v tomto případě v podstatě nevinná. V těhotenství probíhají u ženy velké hormonální změny, pokud tedy hledáte nějaké viníky tak jsou to především Choriogonadotropin, Eestrogen či Progestreon. Tyto hormony mají dohlížet na hladký průběh těhotenství, ovšem už ne tolik na hladký průběh vašeho vztahu. To už je na vás dvou.

Najedete mnoho článků o tom jak se má žena vyrovnat s výkyvy nálad v těhotenství, ale můj názor je, že stejně jako v jiných situacích jste i na tento problém dva. Dokonce si dovolím tvrdit, že hlavní roli zde bude hrát muž. Moje babička mi kdysi řekla „Děda byl vždy hlava rodiny, ale já s ní kývala.‟. Nebudeme si nic nalhávat, ale toto je situace ve většině vztahů. Ale teď pánové, nastala chvíle kdy je třeba převzít iniciativu a zařídit si tak relativně klidný průběh těhotenství bez zbytečných
komplikací, a naopak třeba se vám podaří z toho i něco vytěžit 😉.

Buďte pravou rukou vaší polovičky.
Ženy mají ve zvyku se přepínat za každou cenu. Přesto, že je jim v těhotenství často nevolno, snaží se zachovat běh domácnosti v normálu. Z toho vzniká první problém, kdy žena se zaťatými zuby uklízí, pere a vaří i přesto, že se jim akorát udělá hůř. Po té přijde druhá fáze, kdy už žena ví, že to nezvládne a z toho je samozřejmě v patřičné depresi, nebo se přinejmenším nechá rozladit a rozhodně nebude váhat rozladit i svého partnera. Chcete se vyvarovat tomu, že místo večerních radovánek posloucháte jak vaše žena se slzami v očích vypouští ze svých úst slogany jako: „já jsem k ničemu‟, „nic nezvládám‟ atd..? Určitě chcete, protože všichni víme, že tato kritika se velmi rychle může přenést na nás.

Pomozte proto své ženě a dopřejte jí prostor k odpočinku. Věřte, že když uvaříte a uklidíte nebude pak mít argumenty které by vám bránili jít večer s přáteli do baru. (Pokud by měla, tak požádejte raději o rozvod.)

Chvalte, nakupujte a nasyťte. 
Obrovský problém pro každou těhotnou ženu je měnící se vzhled a buďme optimisté, v těhotenství naše manželka opravdu nezhubne a tak uslyšíme stále a dokola nám již známe zaklínadla „Já jsem tlustá‟, „Nic neobleču‟. Jako první pomoc a mnohdy i jako prevenci, musíte používat pochvaly. Chvalte a chvalte i když třeba zrovna není za co. Jestli chcete mít svatý pokoj, tak věta „Miláčku to bříško ti hrozně sluší, pojď koupím ti něco na sebe ať jsi ještě krásnější‟, odzbrojí naprostou každou ženu. Pokud to u té vaší nezabere, tak jí to zopakujte protože vám špatně rozuměla. Spokojení budou pak všichni kromě vaší peněženky. Poku vám jsou peníze milejší tak raději zůstaňte v práci a nebudete muset poslouchat naříkající těhotnou ženu která hned za slovo tlustá přidává větu „Já mám chuť na okurky s tatarkou a nadívaného velblouda‟. To je totiž další maličkost se kterou se budete muset vyrovnat. Pokud vám žena řekne, že má na něco chuť, tak se raději seberte a jděte to koupit. Telefon si berte s sebou protože než s vrátíte tak už bude mít chuť na hrošíka a lečo a vy půjdete do obchodu znova.

Jste na to opravdu dva.
Jak jsem řekl na začátku, je to o dvou lidech (minimálně). Je třeba, aby žena docenila snahu svého partnera. Nesnažte si namluvit, že vás se náladovost netýká. Mnohem lépe uděláte, když si to na rovinu přiznáte a dokážete se také za případný hormonální přešlap omluvit.

Volností k dokonalosti
To z čeho má mnoho párů největší strach, může být tou nejlepší pomocí. Nebojte se si jeden od druhého odpočinout. Dejte si volnost, mějte alespoň jeden den kdy si každý najdete svůj program, ať už s přáteli, nebo sami. Pomůže vám to načerpat energii, kterou v tomto období života potřebujete dvojnásob.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Výběr jména vás může stát zdraví.

Výběr jména pro váš nový přírůstek? Možná jeden z nejtěžších úkolů, které vás čekají. Jasně někdo má o jméně jasno okamžitě a pokud máte opravdu štěstí tak se shodnete na prvním jméně a máte vystaráno. Nicméně to není můj případ. Moje žena se rozhodla, že si koupí kalendář se jmény a tam si zaškrtá jména, která se jí líbí. Jako každá správná ženská tento nápad dotáhla k dokonalosti a to tak, že u toho nechyběla její kamarádka, jak jsem později pochopil, mělo ji to pomoci, aby jí neunikla ta nejstu*idnějších jména. Když tedy má drahá polovička přijela domů, a položila přede mne kalendář, kde měli být zaškrtnuta ta nejlepší jména, mohl jsem k mému zklamání pochválit pouze výběr kalendáře, na kterém byla pěkná auta. Otevřel jsem kalendář a plný optimismu začal listovat, dokud jsem nenarazil na první označené jméno. Čestmír?! Okamžitě mi začala v hlavě hrát píseň od Michala Davida k seriálu létající Čestmír a to bylo ten den poprvé co se mi udělalo zle. Bohužel ne naposled. Jasně, mo

Stabilní hormonální systém?

Dnes si pojďme říct něco o fenoménu se kterým se budete potkávat každý den,  po celé těhotenství vaší ženy (bohužel i po něm) vás čeká konfrontace s nepochopitelnými nervy drásajícími výkyvy nálad. Pro vás se stanou noční můrou, ale pro ženu ideální výmluva pro všechny případy. Věta „Protože jsem těhotná‟, vám buďto způsobí nekontrolovatelné tiky, nebo ve vás probudí sklony k alkoholismu.  Uvedu vám příběh vlastního utrpení, který vám pomůže pochopit co vás čeká. Já vím, právě teď si říkáte „Moje žen má výkyvy nálad i když není těhotná‟, ale věřte mi, že pokud ještě nebyl těhotná, tak nemáte tušení .....  Vraťme s teď k mému utrpení. V krátkém časovém úseku jsem se ocitl ve dvou totožných situacích, které jsem řešil naprosto rozdílně. V obou případech se může zdát, že oběť je má žena, nenechte se vyvést z omylu, to já jsem obětí ženského nestabilního hormonálního systém umocněného těhotenstvím.  Situace číslo 1: Má žena se popálil o kamna ( Za tento týden asi po dvanácté)