Přeskočit na hlavní obsah

Stabilní hormonální systém?

Dnes si pojďme říct něco o fenoménu se kterým se budete potkávat každý den,  po celé těhotenství vaší ženy (bohužel i po něm) vás čeká konfrontace s nepochopitelnými nervy drásajícími výkyvy nálad. Pro vás se stanou noční můrou, ale pro ženu ideální výmluva pro všechny případy. Věta „Protože jsem těhotná‟, vám buďto způsobí nekontrolovatelné tiky, nebo ve vás probudí sklony k alkoholismu. 

Uvedu vám příběh vlastního utrpení, který vám pomůže pochopit co vás čeká. Já vím, právě teď si říkáte „Moje žen má výkyvy nálad i když není těhotná‟, ale věřte mi, že pokud ještě nebyl těhotná, tak nemáte tušení ..... 

Vraťme s teď k mému utrpení. V krátkém časovém úseku jsem se ocitl ve dvou totožných situacích, které jsem řešil naprosto rozdílně. V obou případech se může zdát, že oběť je má žena, nenechte se vyvést z omylu, to já jsem obětí ženského nestabilního hormonálního systém umocněného těhotenstvím. 

Situace číslo 1: Má žena se popálil o kamna ( Za tento týden asi po dvanácté) a vzhledem k frekvenci, se kterou se dokáže popálit i několikrát za den ( a to s ledovým klidem i o lednici), vypadlo ze mě něco jako „Co zase děláš?‟. Pokud se nesnažíte o rozvod tak tuto reakci nedoporučuji. Po mé reakci se samozřejmě strhla nekončící hádka na téma absence empatie a projevu lítosti. Ve válce argumentů padla také věta, která v mém příběhu ještě bude hrát roli:„Proč se raději nezeptáš jestli jsem v pořádku?!!‟. Po pár hodinách jsem musel svou mužnost odložit bokem a uznat, že tentokrát jsem šlápl vedle. 

Situace číslo 2: Šance na nápravu se nabídla dříve než jsem čekal. (Když nad tím teď přemýšlím, tak při frekvenci sebepoškozování u mé ženy se to dalo očekávat i dříve.) Ano, přišla má chvíle. Žena prováděla jakési kreace v kuchyni, když jí něco spadlo na nohu (Jak se později ukázalo byli to nástěnné hodiny). Ihned mi v hlavě naskočila přednáška o empatii a tak jsem se jako správný muž chopil příležitosti a přispěchal ke své drahé se slovy:„Jsi v pořádku?‟. Na češ přišla rychlá odpověď:„Ne ty Vo ⃰ e‟. Má vidina ceny za manžela roku byla v trapu. Zdálo se to tak prosté, jen udělám to co si přála a odejdu jako vítěz. Více jsem se však mýlit nemohl, místo oslavných písní na mého génia jsem strávil noc na gauči v obýváku. 

Přesto, že jsem postupoval dle představ mé drahé polovičky, stal jsem obětí těhotenského výkyvu nálady. I ve chvíli kde toto píšu se snažím vymyslet ten správný postup a dojdu vždy k závěru, že já chybu neudělal. A co moje milá na mou otázku „Proč jsi takto reagovala?‟ „PROTOŽE JSEM PŘECE TĚHOTNÁ!‟

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Výběr jména vás může stát zdraví.

Výběr jména pro váš nový přírůstek? Možná jeden z nejtěžších úkolů, které vás čekají. Jasně někdo má o jméně jasno okamžitě a pokud máte opravdu štěstí tak se shodnete na prvním jméně a máte vystaráno. Nicméně to není můj případ. Moje žena se rozhodla, že si koupí kalendář se jmény a tam si zaškrtá jména, která se jí líbí. Jako každá správná ženská tento nápad dotáhla k dokonalosti a to tak, že u toho nechyběla její kamarádka, jak jsem později pochopil, mělo ji to pomoci, aby jí neunikla ta nejstu*idnějších jména. Když tedy má drahá polovička přijela domů, a položila přede mne kalendář, kde měli být zaškrtnuta ta nejlepší jména, mohl jsem k mému zklamání pochválit pouze výběr kalendáře, na kterém byla pěkná auta. Otevřel jsem kalendář a plný optimismu začal listovat, dokud jsem nenarazil na první označené jméno. Čestmír?! Okamžitě mi začala v hlavě hrát píseň od Michala Davida k seriálu létající Čestmír a to bylo ten den poprvé co se mi udělalo zle. Bohužel ne naposled. Jasně, mo

Poradna: Jak zvládnout těhotenské výkyvy nálad.

Po té co jsem vám vylíčil své strasti v konfrontaci s  nestabilním hormonálním systémem  mé ženy, se vám nyní pokusím nastínit jak se dá společně předejít tomu, aby měly tyto výkyvy nálad vliv na váš vztah. V první řadě je třeba si uvědomit, že žena je v tomto případě v podstatě nevinná. V těhotenství probíhají u ženy velké hormonální změny, pokud tedy hledáte nějaké viníky tak jsou to především Choriogonadotropin, Eestrogen či Progestreon. Tyto hormony mají dohlížet na hladký průběh těhotenství, ovšem už ne tolik na hladký průběh vašeho vztahu. To už je na vás dvou. Najedete mnoho článků o tom jak se má žena vyrovnat s výkyvy nálad v těhotenství, ale můj názor je, že stejně jako v jiných situacích jste i na tento problém dva. Dokonce si dovolím tvrdit, že hlavní roli zde bude hrát muž. Moje babička mi kdysi řekla „Děda byl vždy hlava rodiny, ale já s ní kývala.‟. Nebudeme si nic nalhávat, ale toto je situace ve většině vztahů. Ale teď pánové, nastala chvíle kdy je třeba převzít in